sunnuntaina, lokakuuta 29, 2006

Jätä kommentti!

Usein tähdennän että minun pitäisi elää siten etten välitä muiden kritiikistä yms. Kuitenkin, jos saan positiivista palautetta, ei sitä kannata hyljätä, vaan ottaa siitä hieman hyvää oloa itselleen.

Toisaalta, kun tänne kirjoittelen, välillä tuntuu kuin kirjoittelisin olemattomalle yleisölle. Ainoa vihje yleisön olemassaolosta on kävijälaskurin tasainen kasvuvauhti, kuin jääkaapin hurina keittiössä. Jääkaapin hurinasta on kovin haastavaa repiä jotain motivaatiota.

Lopulta, kuitenkin, minäkin olen ihminen, kaikesta huolimatta. Jos minusta, vaikka ihan odottamatta, tai minun kirjoituksesta, vastoin kaikkia olettamuksia, sattuisi pitämään, voisi siitä kommentoida minulle ja jättää minulle viestin. Ihan äkkiä en löytänyt kenenkään muun kommentteja paitsi Kai:n, jota ei lasketa (!), joten sekaan mahtuu vielä.

Ihan käytännössä kommentointi on äärettömään helppoa, vaatii neljä askelta ja sehän tapahtuu näin:
1. Jokaisen tekstin lopussa on teksti "Jätä kommentti!" paina sitä kerran hiirellä.
2. Eteesi ilmestyy ruutu "Leave your comment", kirjoita siihen kommenttisi.
3. Ruudun alla on nimenvalintaruutu (sen muoto riippuu käyttäjästä, joten en voi sitä kommentoida yleisesti) - valitse siitä sopiva vaihtoehto.
4. Nimen valintaosuuden jälkeen on vielä "word verification". Ruudussa lukee jokin hassu kirjankombinaatio; kirjoita samat kirjaimet sen alla olevaan ruutuun, ja paina painiketta "Login and publish" - kommenttisi on tallennettu. Kiitos.

Joten pyydän, ihan vain minun turhamaisuuden vuoksi, JÄTÄ KOMMENTTI!

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minä kyllä luen tätä, ja usein olen ajatellut, että pitäisi laittaa kommentti. Sinä kuitenkin kirjoitat tuollaista huoliteltua ja pohdiskelevaa ja selvästi mietittyä tekstiä ja tuntuu surulliselta, ettei kukaan kommentoi.

Mutta jotenkin tuo pohdiskeleva ja filosofinen ote on aika raskasta lukea, se ei tempaa mukaansa. Ajatukset ovat hyvin mielenkiintoisia, mutta jostain syystä minä en innostu kommentoimaan niistä, vaikka luenkin aina. Ehkä ajattelet liian monimutkaisesti ja syvällisesti, että ihan ymmärtäisin. :) En tiedä.

Anonyymi kirjoitti...

Ärf, miksei tuo kommentti näy... Edelleen muka "0 comments". Kokeillaan uudestaan.

Minä kyllä luen tätä, ja usein olen ajatellut, että pitäisi laittaa kommentti. Sinä kuitenkin kirjoitat tuollaista huoliteltua ja pohdiskelevaa ja selvästi mietittyä tekstiä ja tuntuu surulliselta, ettei kukaan kommentoi.

Mutta jotenkin tuo pohdiskeleva ja filosofinen ote on aika raskasta lukea, se ei tempaa mukaansa. Ajatukset ovat hyvin mielenkiintoisia, mutta jostain syystä minä en innostu kommentoimaan niistä, vaikka luenkin aina. Ehkä ajattelet liian monimutkaisesti ja syvällisesti, että ihan ymmärtäisin. :) En tiedä.

Unknown kirjoitti...

Kiitos kommentista. Nämä kommentit ei aina ihan heti näy sivulla, vaan siinä meni hetki. Lisäksi pitäisi painaa sitä reload-nappia että selain osaa hakea sen sivun uudestaan palvelimelta.

On totta että kirjoitan välillä aika syvällistä juttua ja olenkin epäillyt että sitä ei kaikki jaksa lukea. Mutta en minä nyt viitsi "tyhmentääkään" ajatuksiani :) Selvemmin ja helppotajuisemin voisi tietysti yrittää kirjoittaa, mutta aina se ei ole helppoa.

Anonyymi kirjoitti...

Eksyin ihka ensimmäistä kertaa tänne, juurikin aten blogin kautta ja heti käsketään laittamaan kommenttia :D!
Tiedän muuten tuon jääkaapin hurina tunteen. Minulla on muutama tilaaja, muttei aina todisteita siitä, että joku oikeesti lukee, vaikkei sillä pitäisi mitään väliä ollakaan.

Uku kirjoitti...

Oivaltavia ja mielenkiintoisia kirjoituksia sinulla, Tomppa.

Kenties kirjoituksia voisi kommentoida enemmän, mutta jos ei ole aiheesta mitään sanottavaa, on parempi jättää kommentoimatta. Turhaa puhetta on maailmassa jo tarpeeksi. :)

Kaikkea hyvää!

Gassho.