tiistaina, huhtikuuta 25, 2006

Bongailua

En ole koskaan ole ollut kovin kiinnostunut linnuista - ei minulla mitään niitä vastaan ole, en vain ole ollut niistä kiinnostunut. Siksipä päätin pari päivää sitten harjoittaa hieman bongailua nyt, kun kesä on tulossa ja puistikossa kuhisee. Tähän mennessä olen tunnistanut meriharakan, mustarastaan, kanadanhanhen, variksen ja nauruloken. Lintuja olen toki nähnyt paljon enemmän, mutta niiden luotettava tunnistaminen on vaikeaa. Varsinkin pikkulintujen kanssa on ollut vaikeaa. Kun ajaa pyörällä ohi, ehtii juuri huomata että tuossa oli lintu ja siinä se jo meni.

Tämä lintukiinostus on jatkumoa sarjassa uudet innostukset. Olen pyrkinyt järjestelmällisesti etsimään asioita joista en tiedä mitään, koska niissä minulla on eniten opittavaa. Linnuista en suoraan sanoen tiedä mitään. Joten uuden oppimisen pitäisi olla helppoa. Parin pienenkin asian oppiminen tuo minulle prosentuaalisesti laskien valtavan tiedonmäärän kasvun lintutietoudessa.

Ei kommentteja: